Nevyzvednutí objednaného zboží | METEOshop.cz

URL: https://www.meteoshop.cz/texty/nevyzvednuti-objednaneho-zbozi/154/


Hodnocení obchodu na Zboží.cz

Kategorie

Vybíráme z novinek

TFA 60.3054.10 - Nástěnné hodiny - betonová šedá II.jakost

Prodávané značky

Nevyzvednutí objednaného zboží

Bohužel se ve větší míře začali objevovat "zákazníci", kteří si objednají zboží na dobírku a teprve následně začnou přemýšlet, jestli o něj opravdu mají zájem. Pokud usoudí, že ne, jednoduše si ho nevyzvednou. Myslí si totiž, že jim žádné sankce nehrozí. Tak to ale není. Na této stránce uvádíme informace, jak postupujeme v případě nevyzvednutí objednaného zboží na dobírku:

Jak řešíme, když si nevyzvednete zboží zaslané na dobírku

Dovolujeme si požádat zákazníky, aby si před každou objednávkou zboží na dobírku promysleli, jestli o objednané zboží mají opravdu zájem. Většinou si totiž neuvědomují, že každé odeslání balíku má své náklady, které nejsou zanedbatelné. Snažíme se ceny našich produktů držet co nejníže.

ROZHODNĚ NECHCEME PROMÍTAT NÁKLADY NA NEVYZVEDNUTÉ ZÁSILKY DO PRODEJNÍ CENY A ZBYTEČNĚ JE TÍM ZDRAŽOVAT!

Zákon § 2118 zákona č. 89/2012 Sb. říká jasně, že: "Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme"

Pokud zákazník objednané zboží nepřevezme, hrubě tím poruší ustanovení zákona.

Od našeho e-shopu i od zvoleného dopravce obdrží zákazník informace o předání zboží dopravci a následně o tom, že mu bude doručováno nebo si jej může na výdejním místě vyzvednout.

Odmítnutím převzít objednané zboží, nezačíná automaticky běžet lhůta pro odstoupení od smlouvy. Zákazník může od kupní smlouvy odstoupit, ale až po převzetí objednaného zboží. Prodejce může i v tomto případě vyúčtovat smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného. Tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.

Co následuje po nevyzvednutí objednaného zboží?

1. Pokud zákazník objednané zboží nevyzvedl a má o něho zájem - stačí nás kontaktovat. Zboží Vám pošleme znovu, po platbě předem bankovním převodem, za cenu navýšenou o nové poštovné.

2. Zákazník nemá o objednané zboží zájem - zašleme zákazníkovi výzvu k platbě poštovného, které bylo vyčísleno v objednávce (nebo bylo námi zaplaceno za zákazníka z důvodu výše objednávky a uvedené dopravy zdarma). Je to férové řešení. Zákazník, který porušil svou zákonnou povinnost, zaplatí jen minimální cenu za chybné rozhodnutí. Po obdržení platby zašleme daňový doklad.

Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším e-shopem, vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle našich obchodních podmínek, které zákazník odsouhlasil v posledním kroku před odesláním objednávky, a dle aktuálně platných zákonů České republiky.

Dle zákona má náš obchod právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího. Tato kompenzace je právně vymahatelná, jelikož nevyzvednutím zboží porušil kupující (zákazník) kupní smlouvu.

Co když zákazník nezaplatí?

Nechceme živit armádu právníků, která by se zabývala vymáháním poštovného. Proto tyto pohledávky běžně prodáváme specializované agentuře, která se velmi účinně zabývá vymáháním pohledávek (i těch malých). Je v zájmu každého, uhradit svůj závazek včas. Je to nejlevnější varianta.

I když platné zákony České republiky chrání zákazníky velmi silně, dávají e-shopům možnost efektivně se bránit proti nezodpovědným zákazníkům.

NETOUŽÍME PO SPORECH ANI PO VYMÁHÁNÍ POHLEDÁVEK. NAŠÍM CÍLEM JE MÍT SPOKOJENÉ ZÁKAZNÍKY, KTEŘÍ SE BUDOU RÁDI VRACET. NECHCEME, ABY SLUŠNÍ ZÁKAZNÍCI DOPLÁCELI NA TY NEZODPOVĚDNÉ.

Děkujeme za Vaši zákaznickou zodpovědnost a za to, že si vyzvedáváte objednané zboží.