Jak je to tedy vlastně s těmi CHEMTRAILS? | METEOshop.cz

URL: https://www.meteoshop.cz/blog/jak-je-to-tedy-vlastne-s-temi-chemtrails/147/


Hodnocení obchodu na Zboží.cz

Kategorie

Vybíráme z novinek

D6496 – Sada pro upgrade Vantage Pro 2 PLUS

Prodávané značky

Jak je to tedy vlastně s těmi CHEMTRAILS?

Nastala okurková sezona, a proto jsme dnes vybrali do článku jedno lehčí téma. Výpary z letadel, Michael Jackson a prasečí chřipka. Co mají tyhle fenomény společného? Reálně nic, ale existuje určitá skupina lidí, která v nich spojitost vidí. Jsou to vyznavači kultu „chemtrails“ a věří, že zmíněné výpary jsou záměrně obohacené o jedovaté látky, které mají lidstvo sterilizovat a tím zredukovat. Chcete o tomto neexistujícím jevu zjistit víc? Tak prosím, článek plný uvozovek čeká.

Konspirace plná pohádek

Jak že je to vlastně s tím králem popu? Podle zmíněných konspirátorů byl Jackson zavražděn, protože na svých koncertech chtěl sdělit světu pravdu o prasečí chřipce. Co to ale má společného s kondenzačními stopami, které zůstávají na nebi po letadlech? Letadla nás totiž jejich prostřednictvím údajně „práškují“ jedy a cíleně tak oslabují naši imunitu. Ta nás pak neochrání před virem prasečí chřipky, takže bude nutné plošné očkování, které způsobí „genocidu obyvatel“. Pokud vám to přijde jako úplný bizár, věřte, že nám taky, ale je to pouze jedna z několika neuvěřitelných pohádek, které zastánci této dlouholeté teorie měli čas vypilovat. Realita je ale samozřejmě úplně jinde.

Jak je to doopravdy?

Na vysvětlení, co to vlastně kondenzační stopy jsou, si jako obvykle na pomoc přizveme vědu. Jak říká RNDr. Martin Setvák, CSc. z katedry fyziky atmosféry Matematicko-fyzikální fakulty Karlovy Univerzity: „Kondenzační stopa je přirozeným jevem, důsledkem spalování leteckého paliva dopravními letadly ve výškách kolem 8 až 12 kilometrů nad zemským povrchem. Při spalování leteckého benzínu se do okolní atmosféry uvolňuje velké množství vodní páry a velmi drobných, mikroskopických pevných částeček. Tyto drobné částečky slouží jako tzv. kondenzační jádra, na nichž kondenzuje vodní pára, produkovaná motory letadla. Ke kondenzaci dochází až v určité vzdálenosti za motory letadla, po poklesu teploty spalovacích plynů na teplotu okolního prostředí (proto nevidíme kondenzační stopu ihned za letadlem, ale až kousek za ním). Záleží však především na relativní vlhkosti okolního vzduchu (v hladině letu letadla), zda ke kondenzaci vůbec dojde, či nikoliv – proto někdy kondenzační stopy vůbec nevzniknou.“

Pokud kondenzace nastane, parametry této stopy jsou závislé na meterologických faktorech jako jsou míra turbulence nebo relativní vlhkost a teplota vzduchu. Zjednodušené řečeno – pokud je vlhkost vzduchu nízká, stopy z letadel mizí velmi rychle. Naopak je tomu při vysoké vlhkosti podpořené nízkou teplotou, kdy kapičky vody rychle zamrzají a tvoří tzv. jádra, na které se nabalují vodní páry z okolí a nakonec vytváří útvary ne nepodobné běžným mrakům.

Jak se chovají kondenzační stopy v průběhu času si můžete prohlédnout na tomto časosběrném videu ČHMÚ.

Škodlivé i bez jedu

V každém případě jsou ale kondenzační stopy pro lidské zdraví z hlediska složení naprosto neškodné. To ale neznamená, že bychom za ně měli být rádi. Jeden velmi negativní dopad totiž mají, a tím je posilování skleníkového efektu. Při dlouhé výdrži kondenzační stopy vodní páry brání odrazu tepelného záření zpět do vesmíru a tím nadměrně ohřívají povrch země. Vodní pára je dokonce jedním z nejúčinnějších skleníkových plynů a na oteplování Země se podílí i 50 % z celkového množství.

Pokud tedy máte doma nějakého konspirátora, můžete mu vysvětlit, že kondenzační stopy jsou opravdu škodlivé, ale trochu jinak, než si myslí.

V diskuzi se v této chvíli nenachází žádný příspěvěk.